کیسه فیلتر آنتی استاتیک در چه مواردی استفاده می شود؟

کیسه فیلتر آنتی استاتیک در چه مواردی استفاده می شود؟

در زمینه گرد و غبار نوع کیسه ، اگر برای جمع آوری گرد و غبار باید از کیسه استفاده کنید ، لازم است که فیلتر کیسه های گرد و غبار با خواص ضد استاتیک ساخته شود که کیسه فیلتر آنتی استاتیک نام می گیرد.  غلظت عمومی گرد و غبار صنعتی تا حدی (حد انفجار) اگر مورد تخلیه الکترواستاتیک جرقه یا احتراق خارجی و سایر عوامل باشد ، به راحتی می تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود. مانند: گرد و غبار سطحی ، گرد و غبار شیمیایی ، گرد و غبار ذغال سنگ و غیره ، در صورت مواجهه با تخلیه الکترواستاتیک ، ممکن است یک انفجار یا آتش سوزی رخ دهد.

ویژگی های کیسه فیلتر آنتی استاتیک

  • 1. بهره وری از فیلتر تصفیه شده بالا: رسیدن به 99.5
  • 2. ضد سایش عالی
  • 3. زمان کار پایدار: حداکثر بیش از 4000 ساعت. می تواند بصورت چرخه ای استفاده شود.
  • 4. با کیفیت و مقرون به صرفه

به طور عمده تحقیقات نشان می دهد ، تولید کننده پارچه های فیلتر و کیسه های فیلتر ، محصولات فیلتر غبار و سایر محصولات جامع حفاظت از محیط زیست به عنوان کیسه های جمع آوری گرد و غبار و تصفیه آنها مورد استفاده قرار می گیرند. ذراتی که روی هم انباشته شده و به مرور اندازه آنها افزایش می یابد تمایل دارند از کیسه فیلتر آنتی استاتیک استفاده کنند. ذرات بزرگ به آسانی فیلتر می شوند و بعضی از ذرات بار الکتریکی دارند و می توانند بار مخالف را جذب کنند و در صورتیکه بار ذرات و رشته الیاف یکسان باشد ، بارهای الکتروستاتیک اثر منفی دارند.

کیسه فیلتر آنتی استاتیک

کیسه فیلتر آنتی استاتیک

هنگامی که گرد و غبار پودرهای رایج صنعتی به تراکم خاصی در هوا مانند گرد و غبار آرد ، گرد و غبار پودر صنعتی ، غبار ذغال سنگ و غیره نزدیک می شوند ، در صورت وجود شعله یا جرقه ایستا ، به راحتی می تواند منجر به حریق شود.

در آن قسمت از جمع آوری گرد و غبار کیسه ، اگر گرد و غبار به فیلتر یا جمع آوری نیاز داشته باشد ، رسانه فیلتر مورد استفاده برای کیسه های فیلتر گرد و غبار باید ضد استاتیک باشد و ما باید از کیسه فیلتر ضد استاتیک استفاده کنیم.

به منظور تولید پارچه کیسه فیلتر آنتی استاتیک نیاز به فن آوری مخلوط نخ الیاف ضد استاتیک یا به نخ پارچه پایه ای که برای ساخت پارچه نمدی سوراخ دار مورد استفاده قرار می گیرد یا مخلوط الیاف رسانا و مواد رسانا به فیبر شیمیایی نیاز داریم.

یک کیسه ضد الکتریسیته برای ذخیره سازی قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد ، که مستعد آسیب در اثر تخلیه الکترواستاتیک هستند. (ESD)

کیسه های ضد الکتریسیته ساکن ، همانطور که از نام آن پیداست ، از پلی اتیلن استاندارد با روکش استاتیکی یا لایه ای بر روی پلاستیک ساخته شده است. این مانع از ایجاد یک بار ایستا بر روی سطح کیسه می شود ، زیرا این بار را به زمین می اندازد (یعنی هر سطح دیگری که لمس می کند). به این معنا ، این نوع واقعاً “ضد الکتریسیته ساکن” است زیرا مانع تشکیل بارهای استاتیک می شود. اما ، در برابر تخلیه الکترواستاتیک مقاوم نیست.

کیسه فیلتر آنتی استاتیک

کیسه فیلتر آنتی استاتیک

اگر چیز دیگری با یک بار کیسه را لمس کند (مانند دست شخص) ، هزینه آن به راحتی از طریق کیسه و محتویات آن منتقل می شود.  این کیسه ها به دلیل داشتن لایه شیمیایی اتساع ، معمولاً به رنگ صورتی یا قرمز هستند. کیسه های سیاه نیز وجود دارد ، که در آن پلی اتیلن ساخته شده است که حاوی مقادیر کمی از کربن است.

کیسه های ضد الکتریسیته رسانا با یک لایه از فلز رسانا ، اغلب آلومینیوم ،  و یک لایه دی الکتریک پلاستیک  که در یک پوشش اتساع استاتیک پوشانده شده است ، تولید می شوند. این هم سپر و هم مانع غیر رسانا را تشکیل می دهد. این کیسه ها برای قسمتهای حساس ترجیح داده می شوند ، اما در محیط هایی که جرقه خطرناک باشد ، مانند مناطق غنی از اکسیژن در هواپیماها و بیمارستان ها ، استفاده از آنها نیز مشاهده می شود. کیسه های فلزی شکننده تر از همتایان غیرمتقارن آنها هستند ، با این حال ، به دلیل هر سوراخی ، درستی سپر را به خطر می اندازد. علاوه بر این ، آنها ماندگاری محدود دارند ، زیرا بستر فلزی می تواند با گذشت زمان بدتر شود. این کیسه ها اغلب به دلیل لایه فلزی خاکستری یا نقره ای دارند تیره هستند ، در حالی که هنوز هم تا حدی شفاف می باشند.

فوم همچنین در هر دو گونه صورتی (افتراقی) و مشکی (رسانا) وجود دارد که برای ذخیره سازی اجزای سرب جدا شده توسط سوراخ کردن لوله ها به داخل کف مورد استفاده قرار می گیرد.

 مشخصات کیسه فیلتر آنتی استاتیک

  • مقاومت در برابر درجه حرارت پایین
  • در برابر هیدرولیز ، اسیدها و قلیاها بسیار مقاوم است
  • سطح صاف ، اندازه منافذ تعریف شده تر و نفوذپذیری مناسب هوا
  • ترشح کمتر فیبر ، تراکم پایین ، خصوصیات مکانیکی بالا

مزایای کیسه فیلتر آنتی استاتیک

1.کیسه فیلتر آنتی استاتیک جمع آوری گرد و غبار به دقت ساخته شده و اندازه برای سهولت در نصب معین گردیده است.

2.کیسه فیلتر آنتی استاتیک به منظور جمع آوری گرد و غبار به گونه ای طراحی شده اند که باید باند محکم ، باند بند ناف ، یا گیره را محکم در محل قرار دهید تا از مهر و موم محکم گرد و غبار اطمینان حاصل شود.

3.پوشش ها و اتمام های مختلفی را می توان در هر دو طرف کیسه فیلتر آنتی استاتیک برای تقویت نظافت و راندمان و همچنین طولانی شدن عمر سرویس اعمال کرد.

4.حلقه های زمینی ، حلقه های ضد سقوط و گزینه های دیگر را می توان به راحتی در ساخت کیسه فیلتر آنتی استاتیک گنجانید.

کیسه فیلتر آنتی استاتیک

کیسه فیلتر آنتی استاتیک

الیاف پلی استر

الیاف پلی استر پر مصرف ترین الیاف برای تولید و تهیه کیسه فیلتر آنتی استاتیک است. اصلی ترین ویژگی این الیاف

پایداری مناسب ، مقاومت سایشی زیاد در برابر اسیدها است. از جمله ویژگی های این فیلتر مقاومت در برابر حلال ها و مواد اکساینده است. در طی فرآیند تهیه و تولید می توانیم موارد عملکردی بی شماری را بر روی آن پیاده کنیم که یکی از این موارد شامل اعمال پلی استر ضد الکتریسیته می باشد که آستر ضد آنتی استاتیک دارد.

فهرست