بگ فیلتر پرتابل (تمیزکننده پرتابل) چیست؟

بگ فیلتر در دو مدل غبار روب مرکزی و غبارگیر پرتابل ارایه می شود.

مشخصات و چگونگی عملکرد دستگاه بگ فیلتر پرتابل:

هوای آلوده به گرد و غبار از طریق کانال ورودی دستگاه در قسمت هاپر بوسیله فن نصب شده در قسمت فوقانی به داخل دستگاه مکیده می‌شود بخشی از گرد و غبار در قسمت هاپر از هوا جدا شده داخل مخزن می‌ریزد ذرات ریزتر در سطح داخلی فیلتر می‌نشیند و هوای تمیز از قسمت دهش فن خارج می‌شود.

از جمله مزیت‌های بگ فیلتر پرتابل:

۱)- حذف هزینه طراحی – محاسبات کانال کشی و اجرای آن
۲)- در صورت تغییر وضعیت استقرار ماشین آلات، دستگاه غبارگیر را می‌توان با کمترین هزینه از محلی به محل دیگر انتقال داد در صورتیکه در سیستم مرکزی کل کانال کشی باید تغییر داده شود.
۳)- در صورت وجود اشکال در بگ فیلتر مرکزی، فیلتراسیون یا جمع آوری گرد و غبار کل کارخانه یا سالن تولید مختل می‌شود در حالی‏که سیستم پرتابل (تک واحدی) فقط یک دستگاه غبارگیر (گرد زدا) فاقد انجام کار می‌شود.

نام‌های متداول دیگر برای این دستگاه، غبارگیر خشک، دستگاه غبار گیر کیسه ای، دستگاه غبارگیر صنعتی، دستگاه غبار روب مرکزی می‌باشند.

دستگاه بگ فیلتر (غبار روب – داست کالکتور ) مرکزی:

این دستگاه برای جمع آوری گرد و غبار حاصل از فرآیند‌های تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد. جمع آوری گرد و غبار با استفاده از کیسه فیلترهای متناسب با نوع کاربری انجام می‌شود بدین صورت که در کابین بگ فیلتر (قسمت نصب فیلترها) کیسه فیلترهای استوانه ای بر روی صفحه مشبک بالا و صفحه مسطح پائین نصب می‌شوند.

کیسه فیلترها از صفحه مشبک بالای صفحه به حالت تعلیق آویزان شده اند، هوای همراه با سیال آلوده (گرد و غبار) از قسمت هاپر وارد کیسه فیلترها شده و از آنها عبور می‌کند و ذرات سنگین تردر داخل هاپر سرازیر و غبار سبک در سطح داخلی کیسه فیلتر جمع آوری می‌شود.

تمیز کردن محفظه کیسه با تکان دادن شبکه افقی بالای کیسه‌ها (که کیسه‌ها را به حالت تعلیق نگه داشته اند) انجام می‌شود، ارتعاشات تولید شده امواجی بر کیسه‌ها ایجاد می‌کند که غبارهای موجود بر روی بستر فیلترها ریزش تا فیلترها تمیز و آماده بکار مجدد شوند.

سیستم غبارگیر صنعتی (غبارگیر) کامل شامل اجزاء زیر می‌باشد

کیسه فیلتر، سیستم تمیز کننده فیلترها (ویبراتور)، فن مکنده فشارقوی ( ترجیحا ۲۸۰۰ دور در دقیقه) هاپر یا مخزن جمع آوری گرد و غبار با سیستم سریع و هوابندی ساده، امکان انتخاب چند ورودی هوا با قطرهای مختلف و تابلو فرمان مورد نیاز (این روش کم هزینه و بدون نیاز به تجهیزات جانبی، کمپرسور یا تانک باد جهت تامین هوای شیر برقی می‌باشد)

با خاموش کردن فن سیستم تمیز کننده فیلتر (ویبراتور)، به طور خودکار وارد مدار می‌شود و کیسه فیلترها تمیز می‌شوند تا دستگاه برای کار مجدد آماده شود.

گالری تصاویر محصول

فهرست